Jag shoppar...


..alltså finns jag.. har jag för mig är ett uttryck nån myntat (annars gör jag det nu). Mycket piggare idag (torsdag) o bara lite förkyld, men inte värre än att det gick att göra ett 8-timmars pass på stan!

Plockade fram kartan o Vagbond-guiden o beslutade att leta mig fram till Pratunam market, o det här var ett kul område. Lyxiga shoppingmallar med äkta affärer varvades med centra som såg nästan likadana utanpå, men som var mer av inhemsk marknadskaraktär när man kom in. Och så gångar o prång.

Mitt emellan detta en härlig gaturöra med rosa taxibilar, tuktukar, en massa moppar, tanter med fullastade kärror, matvagnar o bussar...

Visst, jag är tillbaks på banan, men jag orkar inte gå 8 timmar i sträck, så det blev en "Singha"-paus bl.a. Singha är det inhemska ölet som är mycket gott. Inte snorbilligt, 55 baht, ca 12 kr för en flaska där jag slog mig ner...

Kommentarer
Postat av: Jeroen

Va skönt att läsa att du är så pass OK att du orkar shoppa igen.. Jag var nästan rädd att jag skulle hämta en tom händ Evy. Njut och shoppa loss!! Kram, din ex

2008-11-07 @ 13:41:22
Postat av: Evy

Haha! Ja , jag njuter i fulla drag, älskar som du vet det här med storstadssemester.. har ju laddat upp med lite småshopping, men imorron är det Chatuchak weekend market.. så jag har hållt igen lite- men tomhänt??? Inte en chans!!

2008-11-07 @ 17:37:54
URL: http://restanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0