Lite mer om fredagens äventyr först..

Flodbåten åkte jag med som sagt o visst var tempelbygganderna vackra från sjön, speciellt på hemfärden när det mörknat.

Satt i båten o funderade lite på vart jag skulle ta vägen, hittade så Kao San road på kartan, o dit skulle man kunna ta sig från båtstation 13. Kao San road är tydligen känd från filmen the beach med Leonardo Di Caprio bl.a. Det är en "backpackergata" med mycket myller.

Kände inte igen mig på kartan när jag klivit av båten, så jag tog en tuktuk, det var inte alls långt, hade kunnat gå, men jag vet fortfarande inte om jag var på Kao San Road, för skyltarna är lite konstiga här också, det finns fler skyltar samtidigt som det finns olika namn på... men jag såg aldrig att det stod Kao San Road på nån? Kanske blev blåst av tuktuk-föraren? Skit samma, lite folkmyller, marknadsstånd längs tvärgatorna o lite ruckligare var det iallafall... Var visst rätt så nära regeringsbyggnaden, där det fortfarande pågår demonstrationer, fast det inte skrivs om det just nu hemma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0