Pratunam is the shit!


Här ett bildbevis på att ni inte behöver vara oroliga på att jag skulle komma tomhänt hem. Dessa tre härliga blusar köpte jag vid mitt första besök i området Pratunam, som har blivit mitt favoritområde här. Sarah, tänk Xidan i Beijing. Marknader, fejk (fast inte så mkt) o inhemska anorlunda grejer till imånga fall färdigprutade priser. För dessa 3 betalade jag 600 baht tillsammans, ca 135 kr... Blev helt chockad när jag häromdagen ramlade på en affär inne i Indra plaza (lr square?) (sitter ihop med Indra regent hotell..), där de hade lite kul grejer o inte bara i Thai-storlekar! Tänkte köpt en vit variant av den längst t.h idag, men när jag kom dit så var det stängt redan 18.45... Får bli imorron! Sista dagen här!

Jag hade väl fastnat för länge i datorhimlen, d.v.s Pantip Plaza, 5 våningar med allsköns datatillbehör o elektronik man inte visste man behövde... Kolla in rulltrappesystemet på bilden, behöver jag nämna att jag åker hiss mellan våningarna i såna varuhus...



Jag tog ju även vägen m Platinum mall, relativt nybyggt, med ca 6 våningar kläder, skor, väskor m.m.. OK priser.. Köpte bl.a ett par svarta skor med gummisula för ca 40 SEk (väldigt skön modell, köpte samma i limegrönt när jag var i Phuket).

Orkade inte gå till Skytrain, så jag tog taxi hem till Lena, de flesta jag frågade skulle ha 150-200 baht, men jag lyckades få tag på en som var villig att köra med taxametern på, slutade på 75 baht då (ca 15 kr), sträckan är kanske 6 km ...

God thaimiddag lokalt med Lena, o så dessert o fika på ett exklusivt choklad-ställe blev en trevlig avrundning på min näst sista dag här... o vi pratar om att jag kommer  igen... vet inte när o hur...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0