Fastnade i Pratunam idag...

...jag älskar ju det här området med sin röra, gatuliv, marknader o affärer...
Hittade lite nya skoaffärer idag, i nåt som hette nånting med City Complex 
o som ligger längs Petchaburi mittemot Platinum.. Där blev det ett par silvriga gladiatorsandaler med lite kilklack..för 75:- o ett par tygskor mönstrade med blått för 50:-, börjar tappa räkningen på skorna nu... 5 par? 7 par? ..well well.. fast bara bekväma.. men för dom som gillar klackar finns det mängder oxå...

HIttade tyvärr inte Mias blus på Platinum, fast jag kyckades lokalisera affären... Återigen lunch uppe på foodcourten på Platinum, hörde dom ropa i högtalarna att det finns plats för ca 1500 pers där... ljudnivå värre än största bamban..men kul o gott med kyckling saté med ris för 12,50 o färsk mangojuice för 10:-..

Här på Platinums foodcourt åt vi även när Ia,Mia o jag var i Pratunamn


En sväng till Pantip Plaza oxå, där minimus till Ia inhandlades.. minneskortet lyckades jag inte så bra med... kostade som hemma...

Efter detta o långsamt tillbaks till hotellet så hade ju större delen av dagen gått, så det blev inget MBK...

Efter en stunds välbehövlig vila för mina stackars fötter på hotellrummet, tänkte jag bege mig till Lenas lägenhet för att hämta upp de grejer jag lämnat där innan jag lämnade Bangkok..

Tänkte då ta flodbåten, som jag åkte sist här, den ligger alldeles nära mitt hotell, o sen ta Skytrain, bara det att det var en T-banestation jag kom till, den här gången så var det jag som stod o trängdes med alla bland dieselfaten på båten förresten...

Så när jag då hamnade vid en T-banestation för första gången, så tänkte jag att det var lika bra att åka till Lumpini Park där Suam Lum Night Basar ligger , så det gjorde jag.. Det var ganska öde där, ingen mysig marknad... var bara där ganska kort innan jag tog en taxi till Lena, (som är på Koh Mak med familjen) hämtade mina grejer, o satte mig i en taxi tillbaks till hotellet. För dessa båda taxiresor stannade taxametern på 49 resp 55 Baht, det är ett antal km varje väg.. dvs ca 30 kr båda vägarna...

Tjoho, inget regn idag! Chatuchak Weekend market imorron It is!

Kommentarer
Postat av: Cathe

Hej. Du verkar ha det bra som vanligt. Men kommer du inte hem snart?

Vi ses hos Helene på fredag. Kramar.

2009-04-11 @ 13:59:51
URL: http://lyxforalla.blogg.se/
Postat av: Jennifer tävling igen!

Va med och tävla!



http://crazyjen.blogg.se/2009/april/tavling-kate-moss-troja.html#comment

2009-04-11 @ 18:42:26
URL: http://crazyjen.blogg.se/
Postat av: Evy

Joo...jag kommer hem snaart... hämtas ikväll kl. 20 av den beställda transporten... planet lyfter förhoppningsvis 23:15...

2009-04-12 @ 11:10:14
URL: http://restanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0