Sista dagen i Singapore..hann inte med allt

..men nåt kan ju vara kvar tillen evt. nästa gång också..
Läste nånstans att Singapore "inte är något eget" utan just blandningen av folk, religioner o kulturer utgör lilla Singapore.

..Mitt under mitt gamla rum låg en moské med böneutropare o hela kittet..(kanske tur på mer än ett sätt att jag bytte rum?)
..Buddan alla klappade på magen när de gick förbi
..Många kvinnor med kastmärken, bl.a den småbarnsmamma jag satt och pratade med på McDonalds idag (där vet man iallafall att kaffet inte är sockrat från början..), som var från Malaysia och skulle på arbetsintervju i Singapore. Förstod inte allt hon sa, för engelskan var väl lite knackig...
..eller hon som satt snett emot mig på Burger King, med huckle, Hallo Kitty-telefon o strassförsedda brillor...

Var i Chinatown och på Orchard road idag, orkade aldrig ta mig ner till vattnet sen..

Chinatown var mycket fräschare och modernare än jag hade föreställt mig.

Började vid MRT-stationen Chinatown, gick till Peoples Complex, sedan en marknadsgata, och någon shoppingarkad till, innan jag tog T-banan till Orchard road, Singapores svar på Champs Elysée.. En stor flashig boulevard med alla lyxmärken, men här o där lite enklare stuk också, som t.ex Lucky Plaza, det var en ganska trevlig arkad (tack Lena för tipset..fast Far East var inget kul, en massa golfshoppar o skräddare..).  .

Gick o suktade lite efter en Nikon D700, som de ville sälja till mig för 1800 Singdollar (ca 9900:-), men jag sade till dem att jag inte har råd." Men har du inget kreditkort?", sa säljaren då.... Joooo, men... nåväl, i den arkaden var dom iallafall mycket trevligare än på Sim Lim, de var ovanligt "på" i många affärer, vilket jag inte tycker de har varit tidigare på den här resan...(i den grenen går inget upp mot Silkmarket i Beijing...)

Alldeles utanför Lucky Plaza gick det en himla massa bussar, och jag lyckades lokalisera den som gick "hem" till Bugis, där jag gick in o köpte 2 väskor som jag såg första kvällen, Klockan inhandlades i Chinatown för 5 SD, väskorna kostade 22 (ca 120) resp 29 (ca 160), lite dyrt kanske, men jag gillade dem. Så nu är jag på G.... ingen som behöver oroa sig för att jag kommer hem med tomma väskor!

KL, here I come! Lö 4 apr kl. 11:20 går planet, hörs därifrån!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0