Kärt barn har många namn...


..i GoaGummors receptsamling går den under benämningen Lottas sommartårta. Annars kalls den nog herrgårdstårta också.. Sjuuukt god är den iallafall... men säkerligen inget för mig att försöka mig på... Lotta har ju ett förflutet som konditor, å det märks ju.

På den trevliga träffen hos Lotta i fredags berättades bl.a hur enkelt det är att göra maräng... Det har jag försökt en gång, skulle göra marängbottnar till en tårta. Det flöt ut o blev en geggig sörja, jag sprang snabbt ner till den helgöppna närbutiken o köpte färdiga tårtbottnar, o hade sörjan som mellanlägg- det blev en riktigt god tårta...

Bara att inse- vi har olika talanger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0