Jag en köksprinsessa? NOT



Det är nog bara att inse... Sarah du har nog fått alla kock-gener från Jansen-sidan...
Var så sugen på rimmad oxbringa... Hade läst på nätet att det fanns färdogkokta, men nån sån hittade inte jag..  Det lustiga var att på väg in i affären såg jag en artikel där nån besserwisser var upprörd över att folk inte ens kan koka kött idag... Hur svårt kan det va?
På med en kastrull med vatten o i med köttbiten... Gjorde under tiden fisk med rotfruktspytt (färdig från frysen varsin påse) ..gott faktiskt.
Kokandet avstannade när jag av misstag stängt av plattan.. vred upp den igen o gick o kollade på TV..
Började känna en skum lukt efter ett tag.. o jajamänn en kolbit o rök mötte mej i köket...
Får nog ge mig till tåls tills det serveras rimmad oxbringad på jobbet igen?
Ska nog hålla mig till säkra kort...  Hur vädrar man ut den brända lukten utan att frysa ihjäl?

Kommentarer
Postat av: Cathe

Du e la underbar. Nu vet jag en perfekt present till dig. En äggklocka. Måste inte koka ägg för att använda den, man kan koka vad som helst. T ex kött.



Ge inte upp. Plötsligt händer det........

Kramar

2009-01-03 @ 18:37:50
Postat av: Evy

Haha jag har en äggklocka, den går ju bara 1 timme...

2009-01-05 @ 10:39:08
URL: http://restanten.blogg.se/
Postat av: Lotta

Herregud Evy, somnade du på soffan :o) det är bra att du bjuder på dig själv och vågar visa dina misstag, bara du inte bjuder oss på det :o)men bättre lycka nästa gång! Då kanske vi kan få smaka på din favoriträtt? hade varit spännande, så som sagt, ge inte upp!



kram Lotta

2009-01-12 @ 12:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0