Dejligt i Danmark igen...


..när jag tog Gråhundsbussen över bron till Köpenhamn. Det här stället gillar jag, mitt på Ströget en bit ner ligger det en kyrka där KFUK har ett Café utomhus. Där dukar gamla tanter o farbröder i randiga förkläden upp hemmabakat o frikandel-mackor o lite annat på en brun-orangeblommig vaxduk, till en rimlig peng.  Här stannade jag även till förra året när jag var här. Idag blåste mina servetter iväg, o vips var en av Café-tanterna där med nya...

Men vad är väl ett Danmarks-besök utan Wienerbröd?

På det här Cafét som ligger när där man svänger av Ströget mot Magasin du Nord åt jag ett sprött o varmt wienerbröd, mycket gott, medan regnet vräkte ner utanför. När jag var klar på Magasin du Nord så lyste solen igen, så höll det på hela dagen, ösregn o sol omvartannat....
Lite shoppat blev det också, bl.a på New Yorker, där jag fick med skor, liten väska o 3 halsband för 100 DKr på rean..

Gillade att åka buss över, klev på 50 m från hotellet , klev av alldeles vid övergångsstället mellan Rådhusplatsen o Ströget, och så såg man mycket av det nya Köpenhamn som växt upp på vägen från bron, som jag nu för första gången åkte över (tåget går ju på "undersidan" av bron).

En trevlig dag, som avslutades hemma hos dagens 50-åring Gunilla- Grattis igen om du läser här :-). Där offrade jag mig på några glas mintlikör, medan 2xThomas o kusin Anki drack vin. Trevligt! O bra bussförbindelse tillbaks till hotellet, var 10:e minut fram till nästan 01...

Kommentarer
Postat av: Kim

Och du bara reser och reser jämt=) sååå kul ju=) jo sport är klubben som både jag å micha tränar med just nu. Men får se om dom finner jobb till mig. Annars drar jag till norge och söker vidare på jobb=) kram kram=)

2009-08-07 @ 00:22:41
Postat av: Kim Persson

Tycker om det du skrivit! Kul att se en del prima saker och inte endast det generella sakerna som man kan läsa om hela tiden. ;)

2010-12-02 @ 13:17:43
URL: http://jade.se/paketresor/bali

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0