Etablerad i Malmö

..är jag nu på Clarion Collection Hotell Temperance (puuh vilket långt namn..), där jag även bodde några dagar förra året.


Jag gillar det här hotellet, det ligger väldigt centralt ett stenkast från Gustav Adolfs torg där alla bussar går, runtom i Malmö men även till Köpenhamn. Affärerna ligger givetvis inte heller långt bort, och man kan gå till Centralen också. Prisvärt, 450 för enkelrum med frukost, eftermiddagsfika o kvällsmat (bilden ovan är från matsalen). Fick ett rum i den nya delen den här gången (hade jag bett om), det är större än det jag hade förra gången.

Tågresan gick bra, var i tid o på knappt 3 timmar och för 95 kronor tar man sig hit (om man är vaken när SJ släpper sina billiga biljetter 3 mån-1 dag innan avfärd, de finns ofta kvar ett tag då, sen blir det dyrare ju närmare avresa man kommer).

Idag var det främst shoppingcentren Hansa Comapgniet i stan, och Entré vid Värnhem som fick besök av mig, o såklart blev det lite shoppat också...

Imorron Köpenhamn, har ju en del danska pengar kvar sen sist.. sen ska jag antagligen träffa Gunilla på kvällen  :-). Tar nog bussen den här gången, den går direkt från Gustav Adolfs torg, och är billigare (150 tor i st f 196 e.d med tåg). Tror den stannar närmare Ströget också (Rådhusplatsen).

Kommentarer
Postat av: Cathe

Kul. Hoppas du får det bra i Skåne. Kanske bättre väder än i Götet?

Sköt om dig. Kram

2009-07-29 @ 20:48:13
URL: http://lyxforalla.blogg.se/
Postat av: Evy

..JOO DET HAR VARIT VARMT O SKÖNT FRÅN I EFTERMIDDAGS NÄR JAG KOM HIT O EN DEL SOL OXÅ.. HELT OK..hoppsan en massa stora bokstäver men skit samma...

2009-07-29 @ 21:26:39
URL: http://restanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0