Vilse i pannkakan igen.. x2

..kan man ju säga att jag var när jag igår åkte tåget till Barcelona. Det tog sin modiga tid över en timme tror jag, en himla massa stopp på vägen. Men det är ju samtidigt roligt att åka längs Costa Brava alldeles längs med havet, och många stränder.

Kan bara konstatera att det var ganska många som hade glömt badbyxorna på flera av stränderna.

Å så när man då landar på Plaza Catalunya, och tar utgången mot La rambla, var hamnar man då? Jo vid den stora platsen, men med hotell o banker mest omkring (boooring, var är affärerna??). Jo, då ska man ta sikte på det stora grå varuhuset El Corte Ingles, den rundade delen av huset. Ner där börjar Portal del Angel, det är där alla spanska kedjor och en massa småaffärer finns, och en o annan HM också.

Affären till höger med svart bakgrund är den där jag för 5 år sen köpte mina Cats&Dogs skor... som jag slitit ut.. tyvärr fanns dom inte kvar..:-(

Två jeanskjolar inhandlades i allafall på Clockhouse (C&A), en kedja som finns lite varstans i Europa utom i Sverige...

Satt en stund på ramblan o kollade på folk o vilade trötta gå på stan-ben oxå. Har aldrig gått ner för ramblan, var slutar den?? Går den ner till stranden?? Får utforskas en annan gång.

Efter ca 5 timmar på stan var det dax för tåget tillbaks till Calella.. Gick ner till tågstationen vid Plaza Catalunya, men det var fel tågstation..  så jag fick gå tvärsöver plazan för att komma rätt. o sen gick tåget bara till Mataro, så där fick jag invänta nytt tåg...

Kommentarer
Postat av: sarah

va det hela 5 år sen du köpte cats and dogs skorna? shit vad tiden går....

2009-06-05 @ 00:45:08
Postat av: Evy

mmm..det var ju 2004 vi var här med 88:orna... time goes by...

2009-06-05 @ 01:07:06
URL: http://restanten.blogg.se/
Postat av: Cathe

Visst är det spännande med tåg??? Händer alltid något kul. Fel station, fel perrong, fel tåg, fel biljett. Det är de underbara stunderna man minns efteråt.

Tar tåget till Sthlm imorgon. Borde gå utan problem.

Ha det bra. Kramar

2009-06-05 @ 08:54:08
URL: http://lyxforalla.blogg.se/
Postat av: Evy

mmm..Cathe du har rätt...tågluffa nån gång????

2009-06-05 @ 09:32:29
URL: http://restanten.blogg.se/
Postat av: Cathe

Gärna....

2009-06-05 @ 18:13:43
URL: http://lyxforalla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0