Koh Samet-paradisö? Kanske...

Vartefter tiden har förflutit på ett alldeles underbart sätt här på Koh Samet kan jag vara på väg att revidera mitt omdöme...
Eller vad sägs om
~After beach på beachen..

~Bungalow vid stranden
~Guppiga s.k vägar där vi 10 skumpade fram igårkväll på ett bilflak som värsta gerillasoldaterna...
~Seafoodrestaurang där man satt vid bordet o dinglade med benen ca 3 m ovanför det upplysta havet, där det simmade fiskar.. (Tyvärr tog kamerabatterierna slut där.) det bästa av allt ..dom hade sötsur sås.. för att komma dit åkte man en liten båt som drogs i en lina..
~"Night cap"-drinken tillbaks på vår strand.. Filosofiska diskussioner när vi låg till bords o kollade upp i den stjärnklara natten;  typ "Är inte Karlavagnen upponervänd??" Brukar inte handtaget vara åt vänster??"

Så här ser Karlavagnen inte ut här..
 Utan så här..

~
Mer filosofiska funderingar imorse (ja vid 11-tiden när man avnjutit frukost o pallrat sig de 30 metrarna till beachen alltså); ...Sibylla  till hunden som gräver en stor grop i sanden: " Gräver du ett hål till Sverige ?.. för här kan man väl inte säga att man gräver ett hål till Kina????"
~Det är ganska OK att vi inte har badkar i bungalowen- hela havet är ju badkarsvarmt, när vi ligger o flyter som korkar  (har inte sett den där filmen om manliga konstsimmare, men jag kan tänka mig att vi ser ut som nåt sånt...???)


Jaaaa, det kommer närmare epitetet paradisö nu när t.o.m nätuppkopplingen funkar på ca femtonde försöket.. men inte så snabbt att jag kan lägga upp en massa kort..

MEN... djupt försjunken i dessa omvärderingar vaknade jag nyss till liv igen.. Det kröp givetvis en grön larv på datorn! (Hade ju i min enfald tänkt att nu när jag sitter under tak, där nätverket finns, så kan inget ramla ner på mig... ) Så nu känner även de andra på restaurangen mej, när jag påkallade personalens uppmärksamhet och vänligen bad dem ta bort djuret...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0