Modern svensk sjukvård...

..har som tur är avskaffat patientbrickan, hur det gick när jag inte hittade den en oktobernatt för 21 år sedan kan ni läsa här..
..är hyfsat lätt att hitta på nätet. Man kan gå in och läsa en massa om olika sjukdomar på nätet om man vill det oxå..
..besökte jag idag, Vårdcentrallen hemma i Kärra, närmare bestämt. Detta på grund av att jag har hostat ett tag nu. Ingen feber, halsont eller förkylning, bara hosta o så är jag lite hes ibland.

..en jätteung doktor undersökte mig, kollade i halsen, lyssnade på lungorna o ställde frågor.. Allt såg bra ut..Och så kom då frågan jag inte hade väntat mig:

-"Hur tycker du att vi ska bota det här då?"
-"JAG???? Men det är ju du som är doktor, det är därför jag är här..:)"

Åsså skrev han ut hostmedicin, (innehållande etylmorfinhydroklorid...knark o saltsyra ungefär??) som jag nu då ska ta...SKÅL då!

Kommentarer
Postat av: Cathe

Lite droger på fredagkväll är aldrig fel.

Krya på dig gumman.

Kram

2009-11-13 @ 15:27:21
Postat av: Jessica

Skål och trevlig helg då. En annan får nöja sig med lite hederlig alkohol.

Krya på dig. Kram

2009-11-14 @ 19:40:06
Postat av: kiki

Hallå goding Evy!

Ja men den filmen var så gullig, just att hon hade en fasad, och mjuk insida.. Och det sedan visade sig.

Fint.

Hur står det till med Evy då?

Kraaam!

2009-11-22 @ 12:15:00
URL: http://colorista.blogg.se/
Postat av: kiki

Hallå goding Evy!

Ja men den filmen var så gullig, just att hon hade en fasad, och mjuk insida.. Och det sedan visade sig.

Fint.

Hur står det till med Evy då?

Kraaam!

2009-11-22 @ 12:15:06
URL: http://colorista.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0