Lördag i Lund..

..ja jag vet jag är lite efter här, inlägget nedan trodde jag publicerades i fredags, rätt säker jag tryckte på knappen, menmen...

Vid 6-tiden mötte far o son Karlberg upp mig vid parkeringen, och ett lagom trött gäng bänkade sig i min bil för resan...

Att jag inte visste att man inte kunde lita på karlar..Patrik, dvs GPS-rösten ville inte alls vara med, skyllde på att han hittade några kartor i handdatorn...OK, och jag hade inte skrivit ut vägbeskrivningen heller...

Så Co-driver Lennart fick plocka upp min dator o kolla vägen... O det gick inte så bra, vi skulle inte svänga av vid första avfarten mot Lund, o inte andra heller (fast det skulle vi med facit i hand..).. Och när vi åkt för långt hamnade vi i Skånes största nykterhetskontroll! Ca 40 poliser hade ockuperat motorvägen, och så skulle man då blåsa för andra gången på svensk mark... Började fundera på när jag drack alkohol senast...var nog på Gunillas 50-årskalas 1 aug...när jag slog runt på en halv 2,8-öl tillsammans med en annan chaufför!

Tillslut så svängde jag av iallafall, vi hade nog hamnat på Öresundsbron annars... och så  kom vi fram ca 15 min sena... fortsättning följer senare..:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0