Lyxhotell i Kungälv...



..kändes det som om jag var på idag, när mitt knä opererades.
Man kände sig sååå ompysslad när de kom med uppvärmda filtar, mörk duk att lägga över ögonen när man tyckte ljuset var för starkt, frågade  hur jag mådde m.m..

Operationen gick bra, fast det var ingen trasig menisk utan broskflisor o.d som de tog bort/jämnade till.

Tror narkos-teamet fick till en riktig häxblandning, för den migrän jag hade innan operationen var som bortblåst när jag vaknade, och jag hade inte ett dugg ont i knät heller..men det lär kanske komma ??

Har haft lite panik inflör det där med att sövas. Det sista narkos-sköterskan sa var: "Tänkt på nåt trevligt, nåt varmt land eller så..." "Thailand...Koh Sam...zzzzzzzz....." sista jag minns.

Var dagens första patient när jag kom 7.30, vaknade upp vid 10... Sedan kom de med kaffe, macka, vatten o saft.. o frågade hela tiden hur man mådde..

Hit vill jag igen om jag ska opereras!

Det bästa av allt var doktorns order innan jag skrevs ut:

"Åk nu hem  o lägg dig på soffan o käka praliner! Imorron ska du börja träning genom att vicka på tårna..."

..så just nu är min förebild Peggy Bundy (-minus ciggen..)


Kommentarer
Postat av: Marie Charlotte Gren

Kära Evy,

Din go'a humor är underbar!

BamseKram,

MC

2010-04-08 @ 18:19:17
Postat av: Evy

Tackar ...humor är ett av de bästa sätten att tackla allt möjligt...:-). Det bidde faktiskt inga praliner idag..däremot god Mangosorbet när Jeroen kom över på en kopp te. Fast Lisbeths födelsedagspralinser från Lindt står på TV-bänken o ser frestande ut...

2010-04-08 @ 23:49:05
URL: http://restanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0