En vecka sen nu...

...men jag har fortfarande måbraendorfiner från DEPECHE MODE-konserten i Göteborg den 26:e jan, där jag var med Jeroen o Sarah.

Ja, jag såg dem ju i Köpenhamn med Gunilla i somras :-), men man kan inte överdosera världens bästa band. Det är ju 2 helt olika konserter egentligen, utomhus med 30-40 000 pers o fint väder...eller inomhus med bättre ljud, som jag tyckte det var i Scandinavium.

Var ju inte så snabb med biljetterna till göteborg, köpte dem 3 dagar efter släppet i höstas, o då fanns bara kortsida scenen kvar, o det var en stor svart högtalare som skymde en del av scenen... Men Dave Gahan rörde sig en del, och så fanns det en "Catwalk" dom var ute på..o såna petitesser glömde man lätt när dom drog igång. Så här såg det ut från där vi satt:

Å kan man tänka sig, dom hade ändrat lte i låtlistan, så en av favoriterna jag nämnde inför förra konseten kom med, Behind the wheel. Tycker fortfarande dom kunde skippa dom lugna låtarna i mitten...

Ett av det absolut bästa som framförts på en scen någonsin, var Enjoy the silence, gryymmmt bra rarrangerad, bra drag o publikens jubel...

Här originalet:

 

Jag ska se dom igen!!!! Kanske ute i Europa nånstans nästa gång????

Hoppas dom lagt till Route 66 då. Om jag inte är helt fel ute så är det på Route 66 vi kör om vi nu hyr en bil för att åka från Las Vegas till Los Angeles. Längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0