Slut på jullovet..

..imorron är det jobb som väntar igen.. helt OK, efter ett skönt jullov.

Nyårsafton var även det en trevlig ställning med 7 pers hemma hos Jeroen, där "gubbarna" hade gjort maten, god löjromstoast, oxfilé med potatisgratäng o pannacotta..sagolikt gott!


Har ni tänkt på att hur vintern än ser ut i övrigt brukar det vara svinkallt på nyårsafton?

Så även i år. Tycker det var rätt skönt att ingen hade köpt smällare..:-). Klockan blev nog ca 3:30 innan man bröt upp den här gången. Nyårslöften? Tja varför inte: Göra mer kul saker o mindre tråkiga saker?

Dagarna som gått sedan har använts till att slappa lite o rea-shoppa lite, var bl.a med Sarah i stan igår o Kungsmässan idag. Några toppar o leggings, halsband o skor har inhandlats bl.a...

Och så hade vi en sista familjemiddag i Askim innan Are åker tillbaks till Vilnius.

Förresten har ju fått Spotify på sistone, o diggar det (musiktjänst man får inbjudan till, kan söka fram vad som helt i stort sett, och ordna egna spellistor, har jag inte gjort än). Men jag har letat fram en del av mina gamla favoriter från musikens bästa deccenium 80-talet... då tänker många på Michael J, Tina T, Stones, Bowie, men jag menar såklart alla braiga syntband!

Här lite länkar till någon av favoriterna:
Enola Gay - OMD
http://www.dailymotion.com/video/x55nw_omd-enola-gay_music

Jingle Bells - Yello (jaa, lite sent för julmusik, men den är ju så himla braaaaa..med ett av tidernas absolut bästa band)
http://www.youtube.com/watch?v=ffQkA98HNzI&feature=related

Jaa, så får jag väl avsluta julen med en svensk 80-talsfavorit då också
Mer jul - Adolphson & Falk
http://www.youtube.com/watch?v=23gu1Oxw6gA

God fortsättning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0