Åldern tar ut sin rätt?

Efter incheckning så blev det en sväng på stan här i Malmö, uppför Södra Förstadsgatan till Triangeln, därifrån buss till Mobilia, ett annat shoppingcenter...

Tänkte sedan åka vidare till Värnhem och Entré, det senaste tillskottet på shopping-mall-fronten här i Malmö. Kollade att buss 7 gick hela vägen från Mobilia till Värnhem, där Entré ligger...
Bussen kom o jag klev på och betalade, ja här kan man fortfarande betala med cash på bussen (18:-/resa (timme)), men inte med SMS, för då måste man ladda ner ett program, som inte funkade på min telefon...
Well, tyckte bussen tog lite underliga vägar efter Centralen., och till slut hamnade jag vid Turning Torso, som var slutstationen, o  det var ju helt fel håll...
jag hade gått på 2:an istället för 7:an visade det sig... dom har så himla små siffror på bussarna här, så man ser ju knappt vilket nummer det är...:-)..Får väl skylla på åldern här då, men ingen skada skedd, sånt hör ju nästan toill semestrar..mindre kul att man inte kunde åka med vändande buss tillbaks, utan fick vänta 20 min.
I samma stund ringde Gunilla, så vi bestämde att jag skulle komma dit..

Mycket trevligt som vanligt, även om vi bara ses en gång om året :-). Hon har bl.a blivit farmor till en liten pojke sedan sist. Får väl se när vi ses nästa gång? Kanske i Götet nån gång?

Imorron blir det Köpenhamn för min del, med buss från Gustav Adolfs torg,
till Ströget, nästan iallafall, till Kungens Nytorv, nära Magasin du Nord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0