Brighton-en supermysig sommarstad...

...som både Sarah o jag är positivt överraskade av!

Tyvärr funkar Internet på rummet inte så bra, men nere i det trevliga Hotel UMI´s reception funkar det utmärkt.. You can´t have it all tydligen?

Sarah anlände med tåg från Stanstead, efter några härliga dagar i Holland med Mattias..:-).

Och jag kom från Götet , efter en härlig flygning utan minsta lilla grop, via Heathrow där jag kunde ta en buss hela vägen, dyrt var det dock 27 pund, men jag har köpt 5 pund/st biljetter till London via nätet, så det jämnar ut sig. Restid från Heathrow 2 tim 25 min.

Bor på UMI Brighton vid the Waterfront, alldeles vid den nerbrunna West Pier, ca 50 m från arenan där Pet Shop Boys spelar imorgon, och väldigt centralt, det var några hundra m att gå från busshållplatsen som ligger supernära Brighton Pier.

Vi har varit ute på staden, och här finns många gränder o prång med affärer o restauranger, just i gränderna är man befriad från restaurangkedjorna, o hittar många mysiga ställen till en någorlunda rimlig peng, lunch på en Mexikanare, middag på en Italienare, och kaffe o dessert på ett typisskt 50-tals-ställe, som fick våra tankar att gå till Swingers Diner i LA. Rockiga Elvis-låtar flödade ur högtalarna, sätena var av raggarbil-stuk, o väggarna pryddes av många roliga skyltar.. rekommenderas oxå om ni kommer hit.
JB's American Diner
http://www.jbsdiner.co.uk/

Imorron blir mer traskande i staden, kanske en sväng till piren igen, innan jag då beger mig till Brighton Centre för konserten...:-).

Apropå 80-talsmusik o sånr...Jeroen hade några av mina gamla LP framme, o vissa band har man ju bara glömt bort, men dom kanske oxå fortfarande är bra ???

I min samling fanns bl.a:

Blanket of Secrecy
http://www.youtube.com/watch?v=xjWI37-IQso

The Associates
http://www.youtube.com/watch?v=tZ_4f4gVof4


Hoppas konfirmationsmottagningen som vi då missade idag avlöpte väl trots eventuell avsaknad av silverbestick o.d!

Life is good!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0