Köpenhamn över dagen

..var jag i på torsdagen. Egentligen liknar resan myxcket den jag skrev om förra året (se lite längre ner i Malmö/Köpenhamnkategorin).

Buss 999 t.o.r från Gustav adolfs torg till Magasin du Nord vid Kongens Nytorv.
Jag blev inte gammal på Magasin du Nord innan första väskan inhandlats, en beige rolig sak från danska Friis&Company för 149 DKK. Kronan har ju förbättrats något nu, är nere i ca 1,31 igen...var väl uppe i ca 1,50 som mest...
Det blev fler grejer så småningom bl.a småflaskor med rödtjut på Söstrene Grene, bra at ha om nån som vill dricka vin kommer hem till mig...jag dricker ju inte det själv, så då kan det vara praktiskt med småflaskor?
Dagens minus var att Indiska inte fanns kvar på Ströget, dom brukade alltid ha bra reor där...
Men några som fanns kvar är ju pensionärerna som säljer fika utanför kyrkan, så givetvis blev det ett stopp där med och "köttkake-smörrebröd".
Kastade in lite kultur på resan, ofrivilligt, jag letade efter en toilett, o gick in på den konstutställning som de också hade i kyrkan.
Precis när bussen kom som tog mig tillbaks till Malmö började det regna. Jag hade iallafall en kanondag!
Funderar på Lund imorron...
Såg på Facebook att "Knoph-turkarna" åkt bananbåt o ska forsänna, de har det nog bra i värmen därborta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0