Go in style


Tiiidigt morgonen den 15:e juni 10 åkte vi till Landvetter för resa via Bryssel till New York. jet Airways var en ny bekantskap för oss alla, o man smålog lite åt "Bollywood-engelskan" som pratades. Benutrymmet var riktigt bra o egen skärm med spelkonsol var inte heller fel. Om maten rådde det delade meningar, mest förtjust i det kryddstarka o bönrika var nog Jeroen...

Nåt vi inte smålog åt var logistiken att komma på planet i Bryssel, tre olika "stationer" där dom vid varje frågade "har du varit hos min kollega med gråa skjortan eller hon med vita blusen oxå"?? En grejade med bagagetag-lappen en med passen o en med boardingkorten,tog grymt lång tid...

Plus i kanten att både Depeche o Pet Shop fanns med i musikvalet!

Landningen i NY, där vi såg strändena vid Long Beach gick bra, o vid stod i kön med den förinfyllda lapp dom gett oss på planet, när vi svarade att vi hade fyllt i visa waver elektroniskt... väl framme vid passkontrollen förklarade en bastant dam att vi minsann skulle fylla i en grön lapp oxå... ut o hämta gröna lappar o ställa sig sist ikön o fylla i dom med...

Sist i kön o en lapp till att fylla i!

Sen skulle det redas ut vilka som var family, och det var en historia för sig... Det visade sig att jag var den enda som inte var family, för jag bodde själv...Sarah o Mattias var family, lika så Jonas o Jeroen, men jag var alltså inte family med mina barn...

Väl ute väntade då vår förbeställda Escalade, som Jonas hade väldigt bråttom till.


Klockan blev nog närmare 16 innan vi var installerade i lägenheten, som är "very basic" men med bra läge några meter från 5:e avenyen o max 5 minuter till Empire state building o sen alla affärer o platser där i närheten o upp till Times square.

Blir inte mer bilder här nu, segt.

Men vi var på Macys sjuukt stort varuhus o kollade runt, sedan var Jeroen, Jonas o jag på ESPN sportbar, dit senare Jonas o Mattias återvände för att kolla NBA-finalen. Också den en upplevelse med en massa skärmar där allsköns sporter utom fotboll visades...

Nu har några va oss varit vakna i tett dygn så det får bli gonatt! Mer även tyr imorron, då det visst ska regna här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0