Nåt av det jävligaste...

..jag varit med om var igår, när vi flög över Grand Canyon, med Papillon Tours (109 USD/pp).


Det började kanonbra, när vi blev upplockade i den absolut mest komfortabla buss/van (för ca 18 pers) som jag någonsin åkt i.

Den tog oss till Boulder City, där vi bordade planet som syns på bilden. Totalt var vi 14 pers.. o vet ni vad? The REAL Mr Bean var med, det var en ensam karl med en nalle! (Mattias tog kort..kommer senare )...

Sedan när det lilla planet med de stora fönstrena lyfte började 1 timmes helvete... Det skakade o hoppade o jag satt längst bak o hade ingen stol framför att hålla i mig i..o extra mycket fönster.. Sarah o Jeroen blev blånypna på armar o ben..o jag fick kramp o höll på att svimma...andades med djupa andetag, men bara ut, glömde andas in... blev lite bättre när jag andades in oxå..

Jorå Hoover dam o Grand Canyon var säkert vackra.. men detta var sju resor värre än London Eye o Top of the Rocks o Scirroco (skybar i Bangkok på 63:e våningen).

Så när vi kom hem till hotellet var jag väl värd en Sunsplash (god drink, Absolut mandarin, Cointreau, juice, tranbärsjuice..) vid poolen. Där finns även en jacuzzi som säkert är 45 gr varm..:)


På kvällen blev det en tur ner Downtown, där vi åt mycket god hummer (första gången, men inte sista Jonas åt det), och kött på Tony Romas på Fremont hotel.


Sedan var jag ute en sväng på Fremont street, medan dom andra gamblade lite... där kör dom speciella ljus-shower varje timme e.d.. Det var mycket mer folk downtown Las Vegas än jag trodde det skulle vara.



Nu lite frukost, sen utforskande av någon av de andra shoppping-mallarna jag inte varit i här... ikväll förhoppningsvis Stratosphere Tower?

Kommentarer
Postat av: Cathe

Du är tuff du. Jag är inte flygrädd men höjdrädd. Vet inte om jag heller njutit så mycket av den färden. Men det var säkert jättefint. Nu har Jennie åkt. Hon bor på Encore och Wynn första veckorna.

Ha det bra. Kram

2010-06-23 @ 08:18:49
URL: http://kokshaxan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0