Äntligen har vi bokat boende i New York...

New York City (Emporis Image No. )
..där vi dimper ner den 15:e juni vid lunchtid. Jag har lagt ner en del möda på att hitta nåt centralt i New York, utan att lägga en förmögenhet, vilket man tycks få göra om man vill ha nåt vettigt hotellrum... Så jag har kollat på lägenheter på olika sajter, och inågra fall skickat förfrågan, och fått tillsvar att de varit upptagna, och fått rekommendationer på nåt sämre o dyrare...

Men igårkväll var jag inne på en av de absolut bästa resesajter som finns www.reseguiden.se , och sökte i deras forum på lägenhet New York. Där var det ett antal som bokat via agencyn www.airbnb.com och var nöjda med det. Så jag googlade och kollade och hittade en lägenhet som nu är bokad. 1079 USD inkl. alla taxes, fees, o.s.v för 6 personer i 4 nätter, får anses OK för läge i närheten av Empire state building på 30th street..nära 5th Avenue. Sarah var inte sen att påpeka att den låg nära "Museum of sex" oxå....
Här kan ni se mer om den:
http://www.airbnb.com/rooms/8329


Så nu ska jag ge mig på nästa etapp: Boka enkelbiljetter med flyg New York-Las Vegas 19 juni, och 3 nätter hotell där. Några tips?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0