Vegas baby!

Planerandet fortskrider. När lägenheten i New York föll på plats var det dax att ta sig an nästa etapp. Så nu är 6 st enkelbiljetter New York-Las Vegas bokade för 19 juni, 200 USD/st inkl. skatter o.d. Vi flyger med Southwest från La Guardia, flygplatsen närmast Manhattan.

Sen så var det det där med boendet. Karolin som ju är ute o reser bodde på Excalibur o tyckte det var bra. Sarah sa att hon tyckte Luxor hade sett trevligt ut när hon passerade def, dessa båda ligger lite söderut på "The Strip" eller Las Vegas Boulevard som det heter. Själv hade jag spetsat in mig på något mer mitt i smeten, som Harrahs eller Flamingo. Men vi beslutade oss för Luxor i alla fall.



Och det är mycket roligare att leta hotell i Las Vegas än i New York. Ett dubbelrum på Luxor (3 eller 4 stjärnor beroende på var man kollar...) kostar då 420 SEK/natt inkl. skatterna (frukost ingår inte). Ska bli kul, de flesta jag hört gillar Las Vegas.. Bokade genom www.resfeber.se som hade de bästa priserna när jag jämförde på flera svenska o utländska siter...

Nästa uppdrag blir att hitta en hyrbil för 6 pers för våra dagar på Västkusten (San Diego, Los Angeles....), och när vi har bilen kanske vi inte förbokar allt?

Kommentarer
Postat av: Cathe

Låter härligt.

2010-03-21 @ 15:38:13
URL: http://lyxforalla.blogg.se/
Postat av: Li

Trevligt med en blogg om resor! Jag älskar att resa och har varit i Las Vegas ni kommer att få det kanon där!



Kram

2010-04-07 @ 17:17:16
URL: http://sweetieli.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0