Pratunam igen...

..blev det för min del under fredagen. Mia var hemma och slappade vid poolen, Lena jobbade på som vanligt.

I Pratunam igår var Mia inte så pigg på att kolla på dator-tillbehör, så vi bestämde att jag skulle åka tillbaks själv idag...

Tog givetvis vägen om Pratunam centre o Platinum idag med, och sen så var det ju ett natal våningar att utforska på Pantip Plaza, där alltså datorer, kameror, telefoner o tillbehör m.m säljs..


Förutom en god Crepe-lunch inhandlades en liten portabel hårdisk, kanske ca 200:- billigare än hemma (1820 Baht, ca 450:- SEK för 500 GB Samsung). Även några små möss (150 baht, 37 SEK) slank ner, och ett 8 GB SD-kort för 380 Baht.. lyckades inte så bra med prutningen, alla körde i stort sett samma priser. Har även sett min Sony-kamera och HP-dator här, och det är inte billigare än hemma, ganska exakt samma priser... men tillbehör kan vara en del billigare...

Pantip Plaza

Tog en taxi hem, o blev lite förvånad att jag direkt hittade en som var villig att köra på "taksimeter", vilket var stört omöjligt i detta område senast jag var här.

Resan tog ca 30-40 min, det är ju en hel del köer vart man än åker här, och vilken tid på dygnet det än är...och notan slutade på 83 Baht...(ca 21 SEK)...

Lördagens planer är ungefär Silver street, lunch på nåt belgiskt Thai-ställe, hem, sedan middag nere vid vattnet o drink på Scirroco..puhhh....det är hårt att ha semester...:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0