Kärt återbesök-marknaden i Ventimiglia

..där jag började dagen efter en underbar tågresa längs delar av Rivieran. Väl framme blev det såklart en Sambucca till kaffet, helt OK 4,5 Euro tillsammans.

Sedan några timmar på marknaden, en god Carbonara-lunch där jag slog till på en Pastis också.. Det var nog veckans alkoholintag samlat tror jag..
5kg Nutella-burkar, o Get 27 (goood mintlikör) o Get 31 (Menthe Intense nu blir jag nyfiken...) fanns i affären i Italien...(köpte dock inget av det..)

Jo, några souvenirer inhandlades (souvenirer för mej ~väskor, ni fattar va..), och jag vilade mig i den sköna parken mellan varven.
Gott med en italiensk glass i värmen...

Bra att veta om fredagsmarknaden i Ventimiglia (Vintimille ska man leta efter om man köper tågbiljett i automat) är att de börjar plocka ihop sitt pick o pack vid 15-tiden, och en timme senare är de flesta i stängningstagen.

Lite av det gamla Italien med tågväntande fick vi smakprov på när biljett till Monaco skulle inhandlas... det stod en gubbe före i kön som tog ca en halvtimme på sig att köpa biljetter...undrar om han skulle resa jorden runt med tåg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0