Härlig första dag i Nice

..där jag strosade runt i värmen uppåt Avenue Jean Medecin, där dom sen sist fått dit spårvagnar. Såklart blev det ett besök på Nice Etoile, shoppingcentret, och Galeries Lafayette bl.a.
Efter incheckning och en stunds vila, jorå jag fick min underbädd den här gången också, i ett 5-personers rum, så var det dax för middag.


Slog mej i slang med rumskamraterna, en 16-årig tjej från staten New York (Rochester, det är väl förresten dit Sarah o Mattias ska?), och hennes trevliga mormor från Florida. De blev mitt middagssällskap här på vandrarhemmet, där jag även tog en god drink till maten, vodka, juice, Cranberry juice m.m medan det var Happy hour. Trevligt!

Stack sedan ut och tänkte hyra en cykel genom www.velobleu.org.
Det visade sig vara lättare sagt än gjort..
Här finns inga cyklar att hyra ut???


Den första vid Place Masena, hade inga cyklar inne. Den nere vid Promenade Anglais vid havet, hade en massa cyklar inne, men sa att den inte hade det, att jag skulle gå till nästa station, som skulle finnas 100 m bort...?? Såg inga fler cykel-stationer, så jag promenerade.


Kul att sitta på en bänk vid strandpromenaden o kolla in det medelålders paret som hade "isdans"-uppvisning på rollerblades med lyft o hela baletten, uppblandat med skateare, joggare, cyklister, hundar o folk som promenerar-


Vek av uppåt och hamnade på de mysiga fullsmockade restauranggatorna Rue France och rue Masena.
Härligt folkmyller o mycket att titta på, bl.a de färgändrande statyerna vid Place Masena, ackompanjerat av gatumusikanter.


Hade glömt bort hur härligt det hur landet är!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0