Dag 2 i New York

..dvs torsdag 5 maj, ägnade jag mig åt New Jersey från morron till kväll. Gick de tre "blocken" ner och 1,5 block västerut till Port Authority bussterminal, och frågade mig där fram till bussen till jersey gardens outlet. Fick gå runt några svängar, men sen hittade jag buss 111 som för 6,5 USD enkel tog mig och ett gäng andra till Jersey Gardens outlet-center...resan tog ca 25 min. Bussarna från port Authority till New Jersey behöver inte blanda sig så mycket med Manhattan-trafiken, den rullar mer eller mindre direkt ner i Lncoln-tunneln. Det är en ganska stor mall, med en massa outlet-affärer blandat med några vanliga, som t.ex HM, som inte hade minsta lilla rea..:/. Det jag gillade med jersey garden var bl.a att det inte är mer än 2 våningar högt, så man vågar gå överallt. Expedierade några beställningar på jeans och sneakers..och shoppade litegrann smått o gott.. Rekommenderar stället, bl.a Hollister hade bra grejer till sjyssta priser. någr kassar rikare och dollar fattigare var det då dags att bege sig till kvällens event, konserten i Izod Center.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0