Incheckad i ett regnigt New York..

..flygningen gick helt OK, tycker inte den "lilla" Boeing-maskinen med 2x3 säten var så skranglig som en del skrivit på www.reseguiden.se. Egen skärm, bra benutrymme, och ström till datorn, vad mer kan man begära?
Lite guppigt var det på sina ställen, men det hör till när man flyger.
Shuttle med Airlink funkade bra, körde via Holland tunnel, så vi dök upp på södra Manhattan, så det blev en liten seightseeing längs med 6:e avenyn innan vi var framme vid big Apple Hostel.
Stället är inte ett under av finputsning, men sängen var skön, och de gemensamma dusch- och toilett-utrymmena såg fräscha ut, så för typ 220 USD för 5 nätter så får det duga.
Foto från rummet på big Apple Hostel (innan jag varit o hämtat ut lakan m.m, som lämnade sut från kl.17)
Läget är ju kanon, ett stenkast från Times Square, där jag nu sitter på ett av alla Starbucks o plitar ner dessa rader. Det som är mycket bättre med Starbucks http://www.starbucks.com/ i år än förra året är att Internet nu är gratis, och utan lösenord, sånt gillas, inte bara av mig, här sitter massor med folk med sina laptops :)
..så om en liten stund drar jag vidare, får se om det blir uppåt eller neråt...:) En o annan affär lär det ju bli  iallafall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0