New York dag 3

..har jag bara drällt runt och njuuuutit av denna härliga stad.

jag begav mig bl.a ut på promenad uppför 5:e avenyn, där jag såklart slank in på Svenska kyrkan på 48th street, och tog en brunch med ägg-o ansjovismacka, kaffe o kanelbulle, medan jag bläddrade i lite svenska tidningar.
Uppe vid 59th street på 5 ave ligger Applestore, www.applestore.com som visst har öppet dygnet runt. Skulle kolla lite på Iphone till kompis, men det funkar inte att köpa här, blev lite fast vid en av alla Ipad2 som fanns att surfa på, men i grund o botten är nog en Netbook mer rätt för mej..
Ingången till Applestore, rätt cool affär...

Sen var jag nere vid 34:e o råkade hamna på Macys, världens största varuhus, där dom hade väskrea...hmmm...kom ut med 2 Fossil- och 1 Guess-väska iallafall...
Skönt att bo så man kan vila lite mellan varven..hotellet är den lilla röda byggnaden bakom Connoly´s -skylten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0