Inkvarterad ovanpå Letterman

Sådär..Anlände ett gråmulet New York 40 min före schema, på ett plan med mest indier och judar (det mellanlandar i Bryssel på väg från Mumbai). Jag säger bara Finnair släng er i väggen mycket bättre filmer o.d på Jet Airways..

Det tar ju alltid ca 1 timme att ta sig igenom immigration och få ut bagaget, sen en stund att trassla sig till tåg o.d, men ganska precis 2 timmar efter landning stod jag i hörnet 53e/Broadway, där min värd Willy mötte mig. Då hade jag åkt "interntåg" på Newark, tåg till Penn station (25 USD t.o.r), och T-bana E 3 stationer till 53e/Broadway. Har inhandlat veckokort på Tbana/buss för 29 USD.

Har ju sagt tidigare att New Yorks t-bana är den sämst underhållna jag har sett, det gällde speciellt denna station. För att komma upp fick man släpa väskan flera hundra trappsteg..puhh.. men 2 karlar hjälpte till iallafall :-).

Man kom knappt in genom porten, för det ringlade sig en jättekö runt hörnet, till David Letterman show.


Nu har jag installerat mig, varit ute o ätit pasta på Luigis , en liten pizzeria på 8 ave o vilat lite. Ska snart bege mig ut igen, tror neråt 34e gatan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0