Köln 25-28 maj Champions league o stadshäng

Den här resan bokades i höstas, då biljetterna till handbollens Final 4 släppptes.

Det blev en mycket trevlig resa, med fint väder, kul handboll, trevligt sällskap i en fin stad, som jag gärna återkommer till.


Vi flög med Air Berlin till Köln via Berlin, bra tider, och ca 1400 tor.. Gillade att man fick Wasa knäcke o chokladbit på flyget . In till stan tog det ca 15 min med tåg som gick ca var 15e minut. Lite lurigt att köpa biljett i automat, en sort kostade 2,6 Euro, en annan 7,5... skulle man råka trycka på sorten för 7,5 så fick amn ju inte reda på att det fanns billigare..

Hotellet tycker jag var kanon, Callas am Dom, ca 300 m från centralen, och precis på huvudshopppinggatan, me lika a lot :-).


Taget från fönstret i rum22 på hotellet, som ligger på Hohe Strasse 137 (~huvudshoppinggatan)

Bokade via www.booking.com 340,5 Euro för 3 nätter ikl. frukost och internet (10/dag) för ett dubbelrum. Sköna sängar o kuddar, tyckte både Bodil o jag..

http://www.booking.com/hotel/de/callasamdom.sv.html?aid=311094;label=hotel-60757-de-rVp4GGW8z70CAb_c7ZRSKgS2876772977;ws=&gclid=CL7riMS6rbACFccecgodqx9oTw


Perfekt utgångsläge, bor gärna där igen.

Första dagen promenerade vi de ca 2 km till Lanxess Arena, där 2 spännande semifinaler utspelade sig. Taxi hem för min del (~8 Euro).

På kvällarna var vi åt på någon av restaurangerna i närheten, eller nere vid vattnet, ca 10 min promenad.

Kommer gärna igen!

Jobbigt med biljettbokningen till matcherna, skickas via snigelpost..gillar jag inte, vill ha allt digitalt.

http://www.ehffinal4.com/en/
där kan man köpa biljetter till 1-2 juni 2013!

Sista dagen, måndag 28 maj, hade vi tänkt shoppa lite till, men se där bedrog vi oss. Det var ju annandag pingst o allt var stängt. Så då var vi lite kulturella istället, och var inne i domen på gudstjänst med gosskör o hela kittet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0