Sausalito i sommarvärmen


Sista hela dagen hade jag inga planer utstakade, det blev en tur med buss 47 till 11ths street, där jag promenerade en liten bit till www.bestbuy.com, motsvarigheten till Mediamarkt ungefär... Lite julklappsshopping blev det..:-).
 
Tänkte väl sen ta ungefär samma väg tillbaks, men det stod en annan buss inne, 47an, o den gick hela vägen till Fishermans Wharf, so det fick det bli.
 
Väl därnere kände jag för en båttripp igen, den här gången till Susalito, som ligger på andra sidan Golden Gate, ett pittoreskt ställe nere vid vattnet, som ofta finns omnämnt i Danielle Steel´s böcker...
En härlig sista dag, på en skön semester i en stad jag kan tänka mig återkomma till!
 

Återigen har jag gillat vandrarhemsboendet, enkelt, med stora ytor att hänga i.. kolla på TV, surfa, steka pannkakor, byta några ord med andra resenärer... o sen typ 160 USD för 6 nätter är ju inte heller fel...
 
Lite rolig syn utanför rummet på sen-kvällarna. Ca 10 pers som upptar de hörnsoffor som finns där, ett helt träd för laddare, och folk djupt försjunkna i sina skärmar, knäpptyst ...:-).

Visste ni förresten att dom har en extra återvinnings-tax på saker med skärm här i Kalifornien, utöver sales tax (som är 8,25-8,75%)...

Over and out!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0