The Great mall

I Kina besökte jag The great wall, och nu har jag varit i The Great mall.
 
En bra bit utanför San Francisco ligger det, nästan i San José upptäckte jag,och det tog nästan 2 timmar att ta sig dit, med BART till Fremont, och sedan buss 180 (www.vga.com) i ca en halvtimme.
 
Det var ett kulligt, bergigt och kallare landskap jag kom till, och den där bussen gick bara 2 gångeri timmen, och det var knappt jag fick åka med efter 25 minuters väntan, för jag hade inte 4 dollar i jämna pengar! Kan tänka mig hur fånig man känner sig på Göteborgs spårvagn om man råkar ut för något liknande.
 
Nu var det en snäll ung man som förbarmade sig över mig, och gav mig de 2 USD som fattades, han ville inte ta emot den 5-dollarsedekl jag ville ge honom istället.. tillslut hittade han 2 dollar till, så han tog min femma...
 
Den här resan var i klass med den jag företog med buss utan stötdämpare från Kuala Lumpurs flygplats in till stan 2009, fortoch hoppigt på en lappad o lagad väg.
 
Det första jag gjorde vid ankomst var att bänka mig på Starbucks och följa Cyrus-Borås i Handbollens norretta via Facebook-uppdateringar. Bara att gratulera Borås till sjätte raka vinsten, och Cyrus till en bra match som länge var spännande :-)! I den här mallen fanns det bara fri Wifi på Starbucks och i Foodcourten, medan det t.ex i Westfield även finns runtom vid diverse sittplatser...
 
Shoppingmallen var OK, fick bl.a med en rosa Guess-väska för 35 USD hem.. På hemresan var det en dam som körde, o hon betraktade mig som senior (gamla senior 55+ tydligen), så jag åkte för 1 USD... Jaja detär skillnad på chaufförer o chaufförer..
 
Trevlig utflykt iallafall.
 
Väl hemma på hostelet utnyttjade jag hostelets gratis pannkaksstekningsfacilititeter..
 
Såg på TV att Chicago Giants vann World series i Baseball, väldans stort tydligen...
 
Och det där plötsliga viftandet med alla orangea handdukar fascinerar, fattar inte vid vilka tillfällen det ska viftas? Typ när dom byter sida lr? Frågade en kille som också satt o kollade, men han var lika ovetande...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0