Alcatraz med nöd o näppe

Väl förberedda, biljetter hade inhandlats hemma, 30 USD/st via www.alcatrazcruises.com och som jag trodde i god tid lämnade vi hotellet, och knallade ner till Powell, där vi fick vänta en bra stund på spårvagn F, som skulle ta oss till båten ut till fängelse-ön..
 
Lång väntan på spårvagnen, men det var ju gott om tid o vi skulle till Pier 23... ca 10 min innan avgång hoppade vi av vid Pier 23, men för en gångs skull hade jag inte koll, det var ju till Pier 33 vi skulle... Marie Charlotte skuttade i förväg för att säga att jag skulle komma, o 2 minuter innan avgång var vi vid rätt pier :-).
 
Underbar båtresa och intressant guidning uppe på fängelset, dit jag fick åka tåg,medan MC fick knalla uppför den slingriga backen. Ned fick hon åka med  i tåget :-).

 
 
Fina spårvagnar även dom som går längs pirerna, linje  F, många av dem är från 40-talet.

 
 
 
 
På kvällen blev det en tur till DSW lite ovanför UnionSquare, där MC handlade väskor ojag boots... nää såna här fina skor blev det inte handlat:

 
Därefter god Jordubb/Nutella-crepe respektive Tiramisu längst ner i Westfield...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0