Äntligen hittade jag Tradjazz i New York

 
..kände för att leta upp ett jazzhak på söndagskvällen. Googlade, men tyckte det var svårt att hitta tradjazz, Dixieland eller vad man nu kallar gladjazzen... Men så fick jag träff på Arthurs tavern,

Arthur's Tavern New York City. Jazz, Blues and Rhythm & Blues ...

57 Grove St  New York, NY 10014
 
 
och det verkade ju lovande. Behändigt också, bara M20 nerför 7 avenyn.. eller T-banan till Christopher street..
 
Där spelar Creole Cookin Jazzband på söndagar kl. 19-22, och på måndagar samma tid spelar
Grove street stompers.
 
Lite komiskt i sammanhanget att dessa gubbar som lirat där på måndagar i hela 51 år (!) efter andra låten började dividera om var noterna fanns o vilken tonart dom skulle köra :).
,
 
Helt underbart ställe...ladda med cash, för dom tar inte kreditkort (drink 13 USD, öl 7-8 USD, det står 2 drinks minimum...de tar ingen entré e.d). Som en murrig holländsk pub med plats för max ca 50 pers, kitschig med julstrumpor, girlanger o halloween-prylar.
 
Så himla kul att sitta där o avnjuta Bahia, Sex on the beach o Fuzzy navel, och spana in folk, även lite samtal med andra som googlat sig dit :-).
 
När jag kom tillbaks på måndagen hälsades jag av den trevliga bartendertjejen: "So You are back for more" :).
 
Dit tänker jag gå varje söndag/måndag jag råkar befinna mig i New York!
 
Lite kul isammanhanget, en skylt på dörren: Här spelade den legendariska Al Bundy..  det förknippar jag med en viss misslyckad skoförsäljare från Chicago :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0