Coney Island

..har man ju sett i många filmer, så varför inte ta en utflykt dit i sommarvärmen? Sagt o gjort, metro Q från Herald Square tog 1 timme till ändhållplatsen Coney Island. Väl framme så måste man ju käka en Hotdog på the original Nathans, ganska dyrt ca 4 USD för en vanlig hotdog med jättegod lök..
 
En bred strand väntade,och jag gick i för att känna på vattnet. Det slutade med att jag badade
med klänning o allt :-).. årets första dopp avklarat!. Läste nånstans att det var ca 25 grader i vattnet, och i slutet av förra veckan var det uppåt 43 grader i New York o några som dog av värmen...

En skön utflykt var det, metro N (tror jag) tog bara 50 min tillbaks till Herald square.

Best beaches in New York City - Time Out

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0