Jag- en marknadsletare

Väl tillbaks till Southferry terminal tänkte jag hyra en cykel, de har nu fått hit "Styroställ"-cyklar, som kostar 9 USD för ett dygn, och 25 USD för en vecka. http://citibikenyc.com/
 
 
Då får man cykla max 30 min innan man ställer in den i ett cykelställ, så kan man ta en ny när man vill...Bra system! Men tyvärr funkade varken mitt Mastercard eller VISA-kort i automaten :-(.. Hade problem med det där när jag försökte i Nice för 2 år sen oxå...
 
Åkte bl.a förbi Freedomtower.. mäktigt..fortfarande mycket byggarbetsplats..

 
När det inte funkade tänkte jag ta mig uppåt till Chelsea market, 10 ave, 15th, där de inte bara har mat i helgerna... och kanske ta en titt på The highline, www.thehighline.org/ promenadvägen vid 10e av byggd på en gammal järnväg..
 
Klev av bussen vid 8 ave/14th, då busschauffören sagt att de skulle köra en annan väg.. o precis där så var 8e avenyn avstängd för marknad mellan 14e o 23e gatan :-). Nu kom jag dit rätt sent så det började bli  lite glest men kul att titta.. Grej att sätta upp håret med inhandlades iallafall..
 
Äntligen fick jag reda på var man hittar info om var den här marknaden befinner sig olika lördagar, förra året råkade jag springa på den nere på Broadway.. Första jag frågade visste inte, men sen fick jag tips att titta på
www.clearviewfestival.com
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0