Japaner, Japaner överallt Japaner

Yess.. incheckat i ett lte lagom halvsunkigt rum på Hotel Pennsylvania mitt i smeten... Brun heltäckningsmatta, tjock-tv, eltrådarna syns på vissa ställen, sängen fräschbäddad o skön, badkar, o wifi... nära hissen som jag brukar be om..så jag klagar inte :-).

Ungefär som på bilden..

Lite vila nu innan jag beger mig till terminal 5 o OMD-konserten. Blir nog buss upp 6e eller 8e ave (jag bor på 7e, där går bussarna bara neråt,

Trodde jag kanske skulle få ståplats på flyget över pölen, kunde inte checka in hemma, de kunde inte göra det p Landvetter eller transfern på Schipol heller .. Men jag blev uppgraderad tillBusinessclass o åtnjöt riktiga täcken o kuddar, kunde sträcka ut mig ordentligt o fick glass med chokladsås o grädde o mintté. Men kycklingen var lika torrsom den brukar vara på flighter.

Vi landade 11 lokal tid, ca 40 min före schema, tog en shuttle in för 16 USD (som f.ö gått upp till ca 7 SEK/USD nu..dyrare än mina senaste vistelser..). 13.30 var jag vid hotellet.

Varmt, varmt, men AC funkar bra på rummet. Inte bara värmen o diset som påminner om Asien...

Herregud, var är alla jänkebilar? När man satt i bussen på väg in såg man Lexus, Lexus, Honda, Mercedes, Mazda, o alla taxis var Toyota.. Den ca 100e bilen var en Ford.. Åsså såg jag en Dodge Caravan, å då fick man ju lite nostalgi-vibbar från resan 2010 :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0