Roadtrip Clearwater-Fort Lauderdale

..resan över till östkusten tog sina modiga timmar, då vi alltså valde omvägen runt Tampa från Clearwater över till Fort Lauderdale. Ca 6-7 timmar blev det nog med vårt shoppingpausande m.m

Fick ingen kanonstart, då det var svårt att skaka liv i GPS'en, den bara dog för oss. Vi visste inte riktigt hur vi skullle köra förbi Tampa o irrade oss in i ett villaområde, men vi löste det hela via Google maps i telefonen, o den lilla GPS-visaren där, man behöver inte vara uppkopplad för att det ska funka hjälpligt..

Efter ett tag (avfart Apollo beach) skulle vi tanka, så vi skulle vara säkra på att inte bli stående i Alligator Alley. O det var inte det lättaste, för det stod ingenstans vilken soppa vår vita skönhet drivs på... Tanten i Kassan: Står det inte Diesel så går det bra med 87-oktan.  Att tanka var lättare sagt än gjort, fick inte tanka på mitt kreditkort när jag inte kunde uppge en zip-code (postnummer)! In till kassan, tanten där frågade för hur mycket jag ville tanka... Det visste väl inte jag, jag ville tanka fullt ju.. Det visdade sig att man förhandsbetalar, och tankar man inte hela summan så sätts pengarna tillbaks på kortet (hoppas jag).
 
Nånstans på vägen, i närheten av Naples tror jag, stannade vi och åt, o shoppade lite på Walmart .
 
Inga alligatorer så långt ögat kunde nå, bara en motorväg, men folk har rapporterat tatt de sett alligatorer o annat när de stannat o rastat längs vägen, I75.

Vi betalade totalt 3 USD i vägavgift.
Vi hade ju ingenstans att bo de kommande 2 nätterna, så vi tänkte att vi skulle ta sikte på Sawgrass mills
en jättestor mall, som låg ganska bra till i Fort Lauderdale när man kom över till bebyggt område via I75. Så där satte vi oss och fikade och googlade på hotell,som kunde ligga bra till och inte vara alltför svåra att hitta till, och inte heller alldeles tokdyrt..

Vi fastnade för Best Western Plus Oakland Park Inn via www.booking.com, US$ 351.63 för 2 nätter med frukost o Internet.
 
När det var klart (visste inte att man kunde boka för samma dag, kan ju vara bra att veta), så kunde vi koppla av o kolla runt lite, innan vi checkade in, helt slut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0