Väl ankomna i Clearwater

..resan gick bra, och "som vanligt" tog det 1 timme från ankomst på Newark tills vi var igenom immigration och hade hämtat ut våra väskor. (Det hjälpte lite att jag hade kryckan med mig, spearde nog ca 15 min köande). Rekommenderar verkligen vägen via Bryssel till New York, brukar vara bra priser, och bytestiden är minimal. Vi landade 11.50, ca 50 min innan tidtabellen med United, på överfarten fanns det ca 200 filmer att välja på, de nyaste var med också.

Det är alltid lika spännande här att se om jag är "family" med min dotter eller inte. Sist så var det om vi bodde på samma adress som avgjorde, den här gången var det efternamnet... vi stupar på båda definitionerna alltså....
 
Efter ytterligare 1/2-timme var vi incheckade på planet mot Tampa på en  annan terminal, men det är smidigt att ta sig emellan med tåg.
 
Antje, min bästis i Holland, och hennes man John mötte oss på Tampa International, där vi sedan hämtade ut vår Cab, en Chrysler 200,  och nej, de frågade inte efter Internationellt körkort, fast det är lag på det i Florida sedan 1 jan 13.

Efter incheckning på Gulfway in, Clearwater, ett typiskt amerikanskt motell, så var vi hemma hos John o Antje o tog en öl o åt lite, kanontrevligt att "catcha up" men det var ju inte så mycket ork kvar efter ca 21 timmar från dörr till dörr..
 
 
Idag cabbar vi ner (fast det är inte jättejättevarmt här, kanske ca 17, varmare på östsidan dit vi drar om några dagar), och ger oss ut i omgivningarna :-).

Å hurra, tväröver gatan ligger detta ställe;
 
älskar www.wendys.com
 
..mmmm Mac and cheese, o deras himmelska chokladmilkshake med grädde..:-). Frukosten på motellet bestod av kaffe, ovanligt gott för att vara Yankee-style, och valfritt wienerbröd... hmmm...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0