Härlig dag i vårsolen

En helt underbar dag i ett vårvarmt London har vi haft idag. Förutom strul med Internet på hotellet, där de vill att man ska betala 10 pund per pryl man kopplar uppoch lång väntanpå hissen ibland..
Vi började med go frukostpå Café Rouge alldeles om hörnet på Tottenham Court road, strosade sedan omkring i affärerna på Oxford street till lunchdax.
 
Den intogs på Cape town fishmarket på Argyll street ute i solen. Godaste Fish&chips jag nånsin ätit, sprödbakad firre som smälte i munne, medan Sarah åt sushi. Rekommenderas!
 
Lite botaniserande på Libertys sen, som hade mycket mer än småblommiga tyger.
 
Sen delade vi  på oss lite,innan en liten vila inför kvällen, när vi mötte Mattias,åt på en knasig restaurang som  heter Sarastro på  Drury lane. Den följer onekligen måttot more is more! Härlig kitchig inredning, hyfsadmat till en hyfsad peng.
More is more, Sarastro på Drury lane
,knäpp restaurangsom kan rekommenderas
 
 
 
Dessförrinnan hade jag varit på Novello theatre och hämtat ut våra biljetter till Mamma Mia, jag tog buss 1 dit, medan Sarah promenerade.
 
Där uppe högst upp kunde jag inte sitta..
 
När jag insåg vilka biljetter jag köpt kom paniken, i stil med 8th topdeck på baseballmatchen i LA.. Näst nedersta raden på absolut högsta balkongen, med branta trappor. När hon som visade till sätena såg att jag inte gick ner för trappan, kom vi överens om att hon skulle kolla om jag kunde byta till en annan biljett... så kom det sig att jag satt på 10e raden längst nere i salongen istället (mot ett tillägg på 35 pund, men det fick det vara värt...).
 
Helt suverän musikal, vilken musikskatt att ösa ur! Men jag tycker nog New York-uppsättningen var lite vassare ändå.
 
Helt underbar dag alltså, promenad tillbaks till hotellet tog ca en kvart:-).

..






 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0