OMD-helt suveräna..

Har ju haft detta bandet nära mitt hjärta sedan 80-talet, speciellt då jag bodde i Holland. Makalöst melodiska syntlåtar är deras melodi.
 
Hade egentligen inte jättestora förväntningar, vad ska kunna slå JM Jarre i Monaco eller Depeche Mode?
 
Men oj,vad dom levererade. Kände inte igen öppningslåten, men har sedan kollat upp att den heter Metroland, och är från deras nya skiva, o den ryckte ju med en direkt. Det gick inte att stå still där på ståplatsen, som jag delade med en massa andra som antagligen var med på den tiden det begav sig, för ungdomar såg man inte mycket av...
 
Youtube Metroland,OMD på Roundhouse, London 3 maj 13
 
Så värt det, och jag tycker faktiskt att OMD´s nya musik ofta är riktigt bra, där jag t.ex inte tycker att Depeche Mode har lika hög standard på sitt nyare material jämfört med det gamla. Men dom har ju 2 chanser att överbevisa mig i sommar :-)...
 
Men det var magiskt, melodiskt, svängigt och alldeles alldeles underbart :-).
 
Ser dom gärna igen! Roundhouse var en behändig arena, ligger i Camden, ca 10 min med buss 24 från hotellet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0