Manchester 7-10 aug o Rewindfestival North

När jag jobbade i Ashington fick jag höra att en kollega skulle på Rewindfestival south. Kollade lite datum o det visade sig att Rewindfestival North skulle jag kunna åka på.
Främst var det ju 80-talsfavoriterna OMD som lockade. Den hölls i Capesthorne utanför Manchester. Så då passade det ju bra med en helg där.
Fick med Marie - Charlotte. 

Flyg Brussels via Bryssel, 3 nätter på Thistle hotel som numera heter The Portland. ,
SEK 2,287.46 för dubbelrum, 3 nätter utan frukost via www.goda.com. Flyg GOT via Bryssel 1870:- pp bokat via Travelstart, flygbolag Brussels.

Map of Thistle Manchester City Centre, The Portland
Det var mycket centralt o bra, gick från Picaddily stationen, ca 10 min, dit vi tog tåget från flygplatsen. Nära till bussar, spårvagnar o affärer i centrum. Manchester har några Gratisbussar, som vi nyttjade för att bara åka runt o kolla lite.

Pages - Metroshuttle - Transport for Greater Manchester

 
Här var det jättekö en av dagarna, då det fanns någon speciell Manchester United tröja till extra bra pris, ny modell e.d, samma dag som det var hemmamatch.
 
Vi gick en del på stan, bl.a http://www.primark.com beöktes. Drack te o åt smarrig bakelse på
Här har vi hamnat på Carluccios; http://www.spinningfieldsonline.com/carluccios
Bildresultat för arndale mall
Efter en del gående längs kanalen från centrum nära Arndale mall. 
 
Gillade Carluccios även i Newcastle.
 
Hann inte gå långt i Spinningfield innan ett annat ställe på min lista uppenbarade sig (tack Bara brittiskt som tipsade på www.reseguiden.se),

Map of the alchemist manchester
The Alchemist, som finns på 2 ställen i Manchester, vi hamnade här på den i Spinningfields (B)
 
Lydde tipset och lät Mixologen (nää. dom är inte bartenders) blanda en Bubbelgum mojito, den var grymt god. På kvällen hade vi tänkt äta middag på The Alchemist nära vårt hotell, men då vi inte hade bokat så hade vi fått vänta 2 timmar,, så det blev en buffet i Chinatown istället.
 
 
 På söndag var det alltså festival som gällde, och det var nära ögat att det inte blev nåt, för vi hittade inte bussen vi skulle åka med...snrrade runt i områdena runt centralen utan lycka, till slut med ca 2 min mariginal hittade vi den...
 
Kul 80-talsfestival, där många verkligen gått all in, mycket benvärmare, glansiga tights, Madonna-rosetter, breda axlar, färgglatt, Jane Fonda/Susanne Lanefeldt inspirerat o en del uniformer :-). Kul att se lite namnkunnigandlade artister som Kid Creole, Boomtown rats, Bananarama.. men bäst och så värt väntan i de inhandlade campingfåtöljerna var OMD.
 
 
En mycket trevlig helg, och efter några dagar började man få liiite grepp på staden som jag inte direkt tog till mitt hjärta, utan tyckte den var svårgreppbar. Men nu såhär i efterhand kan jag absolut tänka mig att återvända.
 
Som sagt England är ju så mycket mer än London :-)!

Kommentarer
Postat av: Anna, Travel on a Cloud

Men åh, så kul att få se OMD! Det hade jag gärna också gjort. Ett av mina absoluta favoritband då det begav dig. Vilken härlig resa!

Ja, jag håller med. England är så mycket mer än London!

2016-02-15 @ 08:08:50
URL: http://www.travelonacloud.com
Postat av: Bara brittiskt

Nämen oj, du länkade aldrig till mig så jag har inte sett att du nämnt mig förrän nu! Så bra att det blev lyckat hos alkemisten. :)

2016-04-20 @ 08:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0