Brooklyn tabernacle o Creole cooking jazzband

..är vad söndagen bjöd på. Har ju varit på gospelgudstjänsten i
Times Square Church (söndagar kl.10, se tidigare NY-inlägg)
 Map of Times Square Church
några gånger tidigare, men nu var det dax att prova något annat.
 
The Brooklyn Tabernacle har jag gått förbi flera gånger tidigare,  den ligger ju vid Fulton mall, shoppinggatan jag varit på flera gånger.  
Map of The Brooklyn Tabernacle
Gudstjänst har de kl 9, 12 o 15 på söndagar. 
Kom lite före 11 o ställde mig i den långa varma kön..slogs i slang med dam från Malaysia o herre från Syd-Korea...
 
Vid 11 släpper de ut folk från 9 - Gudstjänsten o in till 12... Jag tog en plats längst ut på en rad ganska långt fram. Det kom flera herrar med Deacon - skylt o tog i hand o hälsade på damerna bredvid mig o sa "God bless you" ...jag slank med av bara farten..har nog aldrig blivit så välsignad förr..

Det är ganska uppklätt som gäller i kyrkan på söndagar här..
 
Gospelkören kom inramlande lite huller om buller med handväskor m.m i händerna. .trodde först det var publik oxå..men det tog jag tillbaks när dom började sjunga. De flesta texterna körs på skärmar så alla kan vara med..Här är det inte nedsänkt i bön som gäller utan händerna mot himlen, amen o halleluja.  Föreställningen börjar med stående ovationer för Jesus. 
 
Knappt 1 timme gospel, sen predikan av all american white guy här oxå. Lite annorlunda inslag. .I 2 min ska alla gå runt o hälsa på så många som möjligt..ytterligare senare ska man hålla i händer o sen kramas... o alla nya från NY ska resa sig o sen alla nya från andra ställen o länder..o då skulle alla ta i hand igen..ja så gick 1 timme till då..
 
Well buss Q62 o Q32 tillbaks hem, man får se en del av Brooklyn när man åker Q62..här Bedford ave...
En bra app som komplement till google när man söker kollektivtrafik är Moovit
 
Det var längesen jag var på Arthurs
Arthur's Tavern New York City. Jazz, Blues and Rhythm ... en söndagskväll, men kände för jazz o googlade på alternativ. Blev lite intresserad av Paris Blues i Harlem, men när jag lyssnat på banden på Youtube kände jag mer för Arthurs o att ge Creole Cooking jazzband en ny chans. 
 
Tyckte inte dom var så bra sist, men det omprövade jag idag, det svängde riktigt bra..o vi var bara 4-7 tappra under första sejouren,  sen kom mer folk. ..Nää, jazz-söndagar återinförs härmed på NewYork-schemat. Baybreeze o Fuzzy navel dracks till (13  USD/st). Härlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0