New York 17-28 juli

Jäpp, nu är man här igen. 3e sommaren som jag bokat en lite längre sejour i ett sommarvarmt, lite mindre hektiskt men som vanligt fantastiskt New York.
 

Följde flygpriser flitigt, och när Lufthansa i höstas hade en kampanj för 4580:-, med bra byten i Düsseldorf slog jag till (www.lufthansa.com) . 4580:- t.o.r är bra pris för den här årstiden. Och tiden vid bytet är bara drygt 1 timme, så kanon!.
9.15-10.45 Germanw 9221 GOT-DUS,
12.05-14.35 LH408 DUS-EWR,
Hem
16:25 US EWR-DUS 06.05
07.10-08.40 LH5060

Bor gör jag återigen på Hotel Pennsylvania, bokat via deras hemsida www.hotelpenn.com. Betalar 1354/natt inkl. Wifi o frukost (dubbelrum).

Det finns ju både pro´s o con´s med detta.. javisst en renovering skulle behövas, o incheckningskön är låååång..men priset o läget, o att de städar byter handdukar o lakan är helt ok, uppväger. Rum med badkar, o brukar få ha kvar det till kl. 13 på avresedagen. Och återigen, Manhattans tveklöst bästa läge! 401 7th ave (mellan 32-33 str).

Härligt att vara tillbaks! 3,5 tim tog det från landning på Newark till incheckad, men securityn gick fort, ca 10 min, gör det alltid nuförtiden. Ca 1 av de timmarna spenderades i incheckningskön på hotellet... Och tågresan in (12,5 USD enkel, först Airtrain på flygplatsen) gick inte klockrent. Helt plötsligt sa dom att man måste byta i Hoboken, å jag som inte ville släpa väskan i trappor irrade bort mig lite med hissarna, gick igenom personalutrymmen för attt komma rätt :-).

Det första som inhandlades väl anländ på Penn station på Wireless to go www.wirelesstogo.biz, var ett US SIM-kort för 30 USD (+tax), som ger fria samtal,SMS o surf i 2 veckor, operatör Simple Internet, tror det även fanns för 1 vecka. .

O sen ett Metrocard, 32 USD 1 vecka ulimited. Lyckades handla själv via automat :-). (www.mta.info).

So I´m all set!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0