Söndag i Brooklyn o New Jersey

Tog T-bana o buss till en mall långt ut som jag inte varit på tidigare, Green acres mall. Tänkte egentligen besöka en Walmart, men den låg inte i mallen o det var så varmt att jag inte orkade gå den biten.. Alltid trevligt med en förorts-mall, och så långt hade jag nog aldrig åkt på mitt Metrocard tidgare. Upptäckt att det även gäller på N - bussarna på Long Island, det får bli ett projekt nånannangång :-).

Well blev inbjuden till Ingalill med familj på BBQ i Montclair. (Buss 66 från gate 412 på Port Authority).
Mycket trevligt och gott, o drinken som bjöds på var en "Snake in the grass". Alltid trevligt träffa Ingalills fina familj oxå.   Montclair är en välbärgad "förort" där många av husen är slottsliknande. 
Från terrassen hos I har man kanon utsikt över Manhattan skyline i fjärran. ..
Tiden går fort när man har trevligt, o jag skulle i god tid ta taxi ner till byn för sista bussen tillbaks till Manhattan. Den kom inte.. Enda sällskapet i ett ödsligt Montclair var ett gäng kackerlackor.. well Ingalill hjälpte mig med nr till Black And white taxi. . O jag googlade fram att om jag tog taxi till en tågstation (Newark Penn e.d) skulle fortfarande tågen från flygplatsen gå.. Sagt o gjort..men där var huvudentrén stängd så jag fick kryssa fram bland hemlösa gör att ta mig till stationens öppna bakingång..o där tog inte biljettautomaten mitt kort förrän fjärde försöket .. Well kom iallafall hem till hotellet ca 1,5 timmar senare än tänkt..

När man kommer hem sådär mitt i natten så är det helt suveränt att bo alldeles vid Penn station, det är liv o rörelse o trafik i stort sett dygnet runt, inga mörka bakgator så långt ögat når

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0