Bryant park och Staten Island

..går det ju en gratisfärja till från Southferry terminal längst ner på Manhattan. (Tar med fördel M5-bussen dit, givetvis går det T-banor också ).
Map of BMB

The Staten Island Ferry


 Tar ca 30 min. Avgår ungefär var 15e min. Det närmaste man kommer frihetsgudinnan utan att åka dit oxå.
En skön svalkande tur i värmen med fin vy över södra Manhattan.
Väl framme fortsatte jag med buss S51 ca 20 min till South Beach på östsidan.

Map of South Beach, Staten Island, NY
En ganska fin Boardwalk o strand som inte är lika bred som Coney Island o Rockaway Beach fanns där. Även restaurang/gatukök o lite skuggplatser fanns där. Tätt med badvakter ala Baywatch. ..och nej, det var för kallt i vattnet nu oxå...
 
Tidigare på dagen besökte jag Bryant Park där de varje torsdag under sommaren har uppträdande med artister från olika musikaler som sjunger. Slår ju inte U2 eller jazzen på Arthurs, men Phantom of the opera var faktiskt ganska bra :-).
 
Vad som händer i New York och parkerna hittar man bl.a här:

New York City Department of Parks & Recreation

Time Out New York | New York Events, Activities & Things ...

Access New York

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0