Thailand igen- Koh Samet och Bangkok

..ett litet försök att iallafall komma ihåg vad man har bokat, 22 nov-5 dec 16. Den här gången blir det kompis Ia o jag som lämnar höstrusket för lite avkoppling sol o värme på Koh Samet 23-29 nov, för att sedan dra vidare till härliga Bangkok 29 nov-5 dec. det blir andra besöket på Koh Samet o sjätte i Bangkok för min del :-).
 
Bangkok är lite Asiens New York för mig, gamla favoriter och nya. Bor i härliga Pratunam-området.
 
Inte säkert jag bloggar så bra, häng gärna med på Instagram @restanten
 
Som vanligt en sammanfattning av det bokade;

Flyg GOT-AMS-BKK med bra tider 4675 :-/pp, kollar alltid https://www.flygresor.se/, och numera även https://www.google.se/flights/
 
Taxi BKK-färjeläget Ban Phe 2200 baht bokat via www.maephim.org som jag tipsades om på ett FB-forum.
Färja har vi inte bokat, finns info här;
http://www.swethaiparadise.se/p/batar-till-koh-samet.html

Båtar till Koh Samet




Efter ödlesällskapet i hyddan på Koh Mak, tänkte jag att om man bokar lägehetshotell slipper man djur-sällskap..
 
Det blev

La Lune Beach Resort (Ko Samet, Thailand) - omdömen - TripAdvisor

via www.hotels.com. deluxe rum, alldeles vid stranden 4203:- gör 6 nätter inkl. frukost.
LaLune Beach Resort
I Bangkok bor vi på

The Berkeley Hotel Pratunam (Bangkok, Thailand) - omdömen ...

 เดอะ เบอร์เคลีย์ โฮเต็ล ประตูน้ำ
559 ถ. ราชปรารภ,ใกล้ตึกพาลาเดียม (ประตูน้ำเซ็นเตอร์เก่า), แขวงมักกะสัน เขตราชเทวี, 10400
I mitt favoritområde Pratunam.

Bildresultat för berkeley bangkok agoda
 
Bild från www.agoda.com, där vi bokade 6 nätter i main tower med frukost för 5074:-
 
Älskar att drälla i det området :-).
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0