The neverending bilnyckel-story

När jag anmälde Frontbilar till ARN, när dom inte ville ge mig en ny bilnyckel på garantin, skrev jag bl.a att det kändes B-aktigt att de limmade ihop nyckeln med nedsatt funktion, jag undrade också hur länge det skulle hålla.

Nu har jag ett exakt svar: Limningen höll 5 månader och 6 dagar. Igår när vi skulle hem från Heden såg den nämligen ut så här, när man satte in nyckeln o vred om:


Så nu får man ta till "biltjuv-tricket" igen, det kräver en viss fingerfärdighet att hålla höljet i samma hand som själva nyckeln när man startar, och passa in den lösa nyckeln rätt i hööljet när man ska använda fjärrlåset.

Mycket spännande fortsättning följer när jag går till Frontbilar på måndag??? Tänk om dom nu skulle ge mig en ny nyckel? Vad händer så med min anmälan?

Kommentarer
Postat av: Cathe

Jösses. Lycka till säger jag bara.

Kram

2009-08-17 @ 08:07:36
URL: http://lyxforalla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0