Hemma igen..

..och jag har saknat okryddad mesig mat. Här är sista måltiden i Korea, vid Oceanside hotel, i en liten håla långt från Seoul (kostar typ 750:- med taxi en väg enligt hotellet), men inte så långt från flygplatsen.
Inget boende jag rekommenderar, fel hål, nästa gång ska man nog åka från Gimpo inrikesflygplats inåt stan itället.
Nån marknad blev det alltså inte på kvällen, man var rätt slut när man landade i den lilla hålan uti ingenstans vid 18.30-tiden...
Nåväl pratade med en trevlig tjej i flygplatskön som sa att båda marknaderna i Seoul har öppet till åtminstone mellan 22-24 på kvällen...


Maten valde vi (Kollegan o jag) efter att ha kollat på bild i menyn. Engelska kunde dom inte. När vi frågade vad det gulvita fasta på bilden var, gick dom ut o hämtade ett ägg o visade upp. Starkt som satan var soppan ägget o nudlarna låg i iallafall..

Ytterligare bevis på knackig engelska i samma restaurang:


Well sista kvällen (onsdagen) så drog vi tre svenskar som var kvar vidare till en ganska sjysst bar i närheten av hotellet.


Bäst o fråga om var det finns nån sjysst bar...

där de unga koreanska bartendrarna spelade av mina kollegor öl på darten, de var ganska skickliga på att trolla med kort o grejer som försvann, svinga flaskor som Tom  Cruise i Coctail o.s.v...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0